CLAIM INDIENEN

Veelgestelde vragen

Wanneer heb ik recht op terugbetaling van de servicekosten?

Je hebt recht op terugbetaling van de servicekosten als je:

  1. Tussen 2016 en nu een (vakantie)woning hebt geboekt via het platform van Airbnb en daarbij Servicekosten hebt betaald.
  2. Je over de Nederlandse nationaliteit beschikt en de boeking vanuit Nederland is gedaan.

Hoe bepaald bnbclaim.nl of ik recht heb op terugbetaling van de servicekosten?

Ons team van zeer ervaren juridisch medewerkers toetst jouw claim aan de hand van de criteria die in de uitspraak van de Rechtbank Amsterdam d.d. 9 maart 2020 zijn genoemd. Voldoe je aan de voorwaarden? Dan gaan wij direct voor je aan de slag. 

Geldt de terugbetaling van de servicekosten per persoon?

In het geval dat een boeking op naam van meerdere personen is gedaan, dan wordt dit als één claim gezien.

Mijn boeking was geannuleerd (door Airbnb of door mijzelf). Vervalt hiermee mijn recht op compensatie?

Dat hangt af van de annuleringsvoorwaarden. In het geval je alsnog (een deel van) de factuur hebt betaald en er servicekosten in rekening zijn gebracht, dan heb je recht op terugbetaling daarvan.

Hoe dien ik een claim in bij bnbclaim.nl?

Om een claim in te dienen vul je het online formulier op deze website in. Dit kan op de pagina Claim Indienen. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en upload de factuur waar de servicekosten op staan gespecificeerd.

Ik heb niet alle stukken zoals de factuur, kan ik alsnog een claim indienen?

Ja, vul het online formulier zo volledig mogelijk in en upload in plaats van de factuur het betaalbewijs (bankafschrijving, dat kan via je internetbankieren). Wij zullen aan de hand van die gegevens de nodige informatie inwinnen bij Airbnb. 

Tot hoeveel tijd na mijn betaling van de servicekosten kan ik een claim bij jullie indienen?

Voor dit soort claims geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. Het is juridisch gezien een onverschuldigde betaling. Heb je in 2016 de kosten betaald? Dan vervalt je claimrecht in dezelfde maand in 2021. Wij raden je daarom aan om niet te lang te wachten en direct je claim in te dienen! Ons team van ervaren juristen zal een mogelijk aanstaande verjaring stuiten. Dat betekend dat zij een schriftelijke handeling verrichten om deze termijn waar binnen je kan claimen opnieuw in te laten gaan. 

Zal bnbclaim.nl ook en rechtszaak voor mij starten?

In het geval Airbnb niet vrijwillig aan onze verzoeken voldoet, zal een van onze ervaren juristen een dagvaarding opstellen en Airbnb uitnodigen om voor de rechter te verschijnen. Onze jurist zal namens jou de procedure voeren en alles in het werk stellen om een positief resultaat te behalen. 

Hoe lang duurt het om een claim in te dienen?

Het indienen van een claim duurt nog geen twee minuten. Naast je naam, adres en woonplaats gegevens vragen wij je de factuur te uploaden waaruit blijkt dat de servicekosten in rekening zijn gebracht, en niet geheel onbelangrijk: het bankrekeningnummer waar wij je geld op kunnen storten zodra wij je claim hebben geïncasseerd.

Hoe lang duurt het voordat Airbnb mijn geld uitbetaald?

Dat hangt geheel af van de stappen die wij moeten ondernemen om Airbnb tot betaling te bewegen. Vanzelfsprekend zullen wij er alles aan doen om zo snel mogelijk je claim te incasseren en bewaken wij strikt alle betaaltermijnen.

Op welk rekeningnummer ontvang ik mijn betaalde servicekosten terug?

In de meeste gevallen zal de compensatie op onze bankrekening gestort worden door Airbnb. Binnen drie dagen storten wij de gelden, na aftrek van onze vergoeding van 25%, op jouw rekeningnummer. In het geval Airbnb direct aan jou uitbetaald ontvang je een factuur voor onze afgesproken vergoeding.

Ik heb meerdere boekingen gedaan op diverse data, kan ik meerdere claims bij jullie indienen?

Ja, wij zullen iedere factuur als aparte claim behandelen. Wij vragen je in dat geval iedere factuur als aparte claim in te dienen.

Ik heb zelfstandig een claim ingediend bij Airbnb en heb hier een negatieve of geen reactie op ontvangen. Kan ik alsnog een claim bij bnbclaim.nl indienen?

Het is meer regel dan uitzondering dat Airbnb geen gehoor geeft aan zelfstandig ingediende claims. Bnbclaim is een gespecialiseerde derde die de juiste afdeling en juiste contactpersonen bij Airbnb weet te bereiken. Nadat wij je claim hebben ontvangen zullen we beoordelen of we stap(pen) kunnen overslaan. 

Welke kosten zijn er verbonden aan de service van bnbclaim.nl?

Wij nemen claims aan op basis van ‘No cure, no pay’. Dit houdt in dat je niets betaalt indien het niet lukt een vergoeding te claimen, ook als we juridische stappen moeten nemen tegen de Airbnb. Bij succes rekenen wij 25% van het totaalbedrag.

Heb ik een als klant een bedenktijd?

Ja, in het Burgerlijk Wetboek staan je rechten als consument om binnen 14 dagen na het indienen van de claim je opdracht in te trekken. Besluit je binnen deze 14 dagen dat je jouw claim niet wilt voortzetten, dan kun je deze kosteloos annuleren. Indien je ervoor kiest om jouw claim vóór het einde van deze 14 dagen definitief voort te zetten, dan gaan wij meteen voor je aan de slag. Blijkt jouw claim in de basis rechtsgeldig en besluit je later dat je jouw claim alsnog wilt intrekken, dan zullen wij annuleringskosten rekenen, in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden. 

Kan ik jullie ook telefonisch bereiken voor vragen over mijn claim?

Wij hebben er bewust voor gekozen om het claimproces en de contacten met jou schriftelijk of per email af te handelen. Zo staat alle correspondentie direct in jouw dossier en is dat makkelijk terug te vinden voor onze claimspecialisten.

Ik heb van bnbclaim.nl een verzoek gekregen om een volmacht te tekenen. Wat is daar de reden van?

Airbnb vraagt vaak om een volmacht als ze verzoeken krijgen van organisaties namens een van hun klanten. De volmacht is een formulier waarop jij aangeeft dat wij bevoegd en gemandateerd zijn om de claim namens jou te behandelen. Let op: De volmacht staat los van de opdrachtverstrekking aan ons om actie te ondernemen, dit is puur een formaliteit richting Airbnb.

Airbnb heeft mij een verzoek gestuurd om mijn bankgegevens te verstrekken. Wat is jullie advies en moet ik deze verstrekken?

In sommige gevallen zal Airbnb direct contact met je opnemen om de betaling te verrichten. Overleg voordat je deze gegevens geeft wel altijd eerst met bnbclaim.nl, bijvoorbeeld om te controleren of het aanbod wel overeenkomt met het gevraagde bedrag. Met het geven van de bankgegevens ga je in sommige gevallen namelijk ook akkoord met een voorstel.

Pas op met het verstrekken van bankgegevens aan derden; kwaadwillenden kunnen zich voordoen als Airbnb en zo van individuen gevoelige informatie ontfutselen. Geef in ieder geval nooit de zogenoemde CVC-code af die achterop creditcards vermeld staan.

Hebben jullie een kantooradres? Kan ik jullie ook documenten per post opsturen?

Ja, wij beschikken over een kantooradres met werkplekken waar onze claim specialisten dagelijks aan het werk zijn. Wij raden je echter aan om alles digitaal aan te leveren. Dan beschikken wij direct over je stukken en kunnen wij ook meteen aan de slag.

Er is gevraagd om een kopie van mijn identificatie aan te leveren. Waar is dit voor nodig?

We hebben in sommige gevallen een kopie van jouw paspoort of identificatiebewijs nodig. Dit is om twee redenen.

Ten eerste moet Airbnb kunnen controleren of de combinatie met de boekingsgegevens overeenkomen om zo na te gaan of de persoon daadwerkelijk recht heeft op compensatie.

Ten tweede zal Airbnb mogelijk willen controleren of de juiste persoon ons gemachtigd heeft. Dit kan gecontroleerd worden aan de hand van de ondertekende volmacht, en of de naam hierop overeenkomt met die op het paspoort.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound
claim indienen

Copyright 2020 @ Bnbclaim.nl